המדריך לטעימות שוקולד

המדריך לטעימות שוקולד

המדריך האולטימטיבי לטעימת שוקולד למתחילים!

בואו איתנו לסיבוב טעימות בעולם השוקולדים המשובחים ולמסע מענג לחושים, אממ. אז בדיוק כמו ביין או בקפה, יש אומנות בטעימת שוקולד שמעצימה את החוויה.

בפוסט הזה נדריך אתכם דרך היסודות של טעימות שוקולד וכיצד להבחין בין מרקמים, ניחוחות וטעמים שונים. בין אם תבחרו מההיצע של De Karina או מותגי פרימיום אחרים, צפוי לכם פינוק.

טעימת שוקולד: המקור 

לכל שוקולד יש סיפור, מהאזור בו גדלו פולי הקקאו ועד הטכניקות שנעשה בהן שימוש ביצירתו. לדוגמה, לשוקולדים מבית דה קרינה יש לרוב פרופילים ייחודיים המושפעים מתהליך עבודת יד ומבחירת הפולים שלהם.

אזור: פולי קקאו מדרום אמריקה עשויים להיות בעלי גוון פירותי, בעוד שלפולי קקאו מדרום אמריקה יכולים להיות יותר אדמתיים.
עיבוד: השיטה המשמשת לתסיסה, ייבוש והטיפול בפולי הקקאו יכולה להשפיע באופן משמעותי על הטעם.
הרכב: אחוז הקקאו, הסוכר ומרכיבים אחרים יכולים להכתיב את הפרופיל הכללי של השוקולד.

אין טוב ממראה עיניים

לפני שאתם באים לנוגס, תסתכלו על השוקולד. שוקולדים איכותיים, כמו אלה של דה קרינה, צריכים להיות בעלי ברק עקבי וללא פגמים. בדיקה ויזואלית זו יכולה לספר לכם הרבה על תהליך הטמפרור של השוקולד. לאחר מכן שברו לכם חתיכת שוקולד, שימו לב האם השוקלד פריך ולא מתפורר, מאפיין זה הוא לעתים קרובות סימן לשוקולד שעבר תהליך חימום אופטימלי.

שוקולדים מבית De Karina ידועים באיכות זו, ומציגים את המסירות שהושקעה ביצירת כל פריט.

להתענג על הארומה

החזיקו את השוקולד קרוב וקחו שאיפה עמוקה. הארומה יכולה לספק רמזים לגבי פרופיל הטעמים של השוקולד. שוקולדים פרימיום עשויים להציע נגיעות של פירות יער, אגוזים, או אפילו גוונים של פריחה. המורכבות בניחוח של שוקולד דה קרינה, למשל, יכולה להיות מסע ריח מהפנט בפני עצמו.

מבחן הטעם בתכלס - מבחן הטעם

סוף סוף, החלק לו חיכיתם: הטעימה.
ביס ראשון: הניחו לשוקולד להימס על הלשון למשך מספר שניות כדי לשחרר את הטעמים העיקריים שלו.
מרקם: שימו לב לחלקות שלו, לגרעיניות או לכל תחושות מישוש אחרות.
אבולוציה של טעמים: לשוקולדים באיכות גבוהה יש לרוב טעם שמתפתח תוך כדי שהם נמסים. 
ההיבט החיוני ביותר של טעימות שוקולד הוא - ליהנות מהרגע. בין אם אתם מנסים סוג שוקולד חדש או דווקא בשוקולד הטוב והאוהב עליכם, כל טעימה היא הזדמנות לגלות משהו חדש. הרשו לעצמכם להיות נוכחים, להתענג על כל ניואנס ולחקור את אינספור הטעמים שמציגים שוקולדים איכותיים.