כשמנהל משאבי אנוש פגש שוקולד - סיפור אהבה
מנהל משאבי אנוש מחזיק בתפקיד לא פשוט ואף לא פעם נמצא באמצע - בין האינטרסים של בית העסק לבין האינטרסים של העובדים. מנהל משאבי אנוש נדרש לאחד בין העובדים, להניע את העובדים להשיג תוצאות כמה שיותר טובות, ללוות את העובדים עם הצטרפותם לחברה, ובאופן כללי עליו לתמרן את הצלחת העסק ע"י כלי המפתח המשמעותי ביותר - הון אנושי!
כיצד אם כן שוקולד נכנס לתמונה?
טרם נסביר, נעצור להדגים. אם אתם הורים, אתם בטח מכירים את התרחיש שבו מבקשים להשיג שיתוף פעולה מצד הילדים, ועל כן גם אם לא גאים בכך, עוברים לשוחד – מציעים לילד שוקולד. "תסיים שיעורי בית ותקבל קוביית שוקולד" נשמע מוכר?
ובכן גם מנהל משאבי אנוש מזכיר במעט הורה לילדים, רק שפה אין תנאים שנזרקים לאוויר. מנהל משאבי אנוש לא ייצא בהצהרה "אם תסיים את המשימה תקבל מארז שוקולד", אך הוא בהחלט יפעל בחוכמה אם הוא ירמוז על כך.
כיצד?
יש כל מיני דרכים.
- ניתן לפרסם מארז מתנה של מותג יוקרתי, ולהכריז שמי שיימצא פתרון לבעיה שעמה החברה מתמודדת, או מי שבמשך חודש שלם לא יחסיר יום ויגיע בזמן, יזכה להביא הביתה מארז שוקולד יוקרתי.
- ניתן להעניק לעובד מצטיין אפשרות לבחור שוקולדים מיוחדים מתוך היצע מפואר שמחכה בקטגוריה "שוקולד לעסקים", כך ששאר העובדים יבינו שיש תגמול אם רק משקיעים.
- ניתן להכריז שאם בתום החודש הצוות יעמוד ביעדים, כולם יזכו ליהנות ממארזי שוקולד מדהימים וכדומה.
אז נכון שזה עדיין שוחד, אך זה גם הרבה מעבר.
תמריצים
עובדים רגילים לעבוד לצד תמריצים, ואף יותר מכך - עובדים אוהבים תמריצים. תמריצים גורמים להשקיע. תמריצים גורמים לנצח את עצמנו. תמריצים גורמים לדמיין כיצד מצליחים לעמוד ביעדים ואף תמריצים מובילים לתחרות בריאה בין העובדים. מכאן שאן ספק שמארזי שוקולד מהווים תמריצים נהדרים, יודעים לפתור לא מעט בעיות מול העובדים.
חשיבות הדיוק בעת הענקת מתנה
לצד העובדה שמארזי שוקולד יודעים לפתור שלל בעיות ולסגור מגוון פינות, יש לשים לב שהם אכן מסייעים להשיג את התוצאה הרצויה. למה הכוונה? ובכן טעות לחשוב שניתן לבחור בכל מארז שוקולד מזדמן, אלא על מנת ליצור את הרושם הנכון, יש להשקיע בבחירה של מארז ייחודי, ואם ניתן, מארז שהעסקים המתחרים לא בחרו בו.
אז נכון, שנדרשים להשקיע ולבחון רזומה, אך מצד שני אם אתם קוראים את הדברים, נראה שאתם את העבודה שלכם כבר עשיתם. השוקולד של "דה קרינה" הוא בהחלט שוקולד גורמה בעל רזומה מעולה. מדובר בשוקולד שמיוצר באחד המקומות היותר יפים (ומרוחקים) בארץ, ממש ברמת הגולן, לצד המורדות של הר אביטל ואל מול הנופים המושלגים של החרמון ושלל מטעים וחיות בר.
כל היופי של המרחבים הפראיים מצליחים להיטמע בכל פרלין, שוקולד לבן, ליקר ושוקולד מריר. נוסף לכך, כאשר ההשראה כה גדולה וכאשר מאחורי חומרי הגלם המעולים עומדת קרינה, דור שלישי למשפחת שוקולטיירים שמביאה אלינו לארץ ניחוחות דרום אמריקאים אותם ספגה בבית ילדותה, קשה להישאר אדישים אל מול יצירות מדויקות, מרעננות, חכמות ומענגות.
עתה כאשר ברור מהיכן אידאלי לרכוש מארזי שוקולד עבור העובדים, נעצור להרגיע. באתר מחכים לכם מארזים בשלל מחירים, כך שאתם מוזמנים לעבור על ההיצע ולבחון התאמה. מהו אם כן השלב הבא? להבין באלו מצבים נכון להעניק לעובדים תמריצים!
באלו מצבים מעניקים לעובדים מארזי מתנה?
רבים מהעובדים טועים לחשוב שניתן לצפות רק למארזים לחג ראש השנה, ואולי גם ביום ההולדת. עם זאת, מנהל משאבי אנוש חכם יודע שמארז שוקולד מוטב להעניק בשלל סיטואציות נוספות. שנדגים? היעזרו ברשימה הבאה:
מארז שוקולד שניתן לעובד עשוי לסייע כאשר:
- מבקשים לגרום לעובד חדש להרגיש רצוי.
- מבקשים לגרום לעובד בינוני לשפר בצורה ניכרת את הביצועים.
- מבקשים לתמרץ את העובדים מבלי להיגרר להוצאות גבוהות, כגון בונוסים או העלאת משכורת.
- מבקשים לחזק את המעמד ואת הסטטוס של העסק בפני העובד.
- מבקשים להעביר מסר לעובדים של העסקים המתחרים שאצלכם יותר שווה לעבוד (היו בטוחים שעובד שמקבל משלוח שוקולד בוטיק ימהר לפרסם זאת ברשת חברתית).
- מבקשים לפתור מחלוקת בצורה נעימה, מבלי לפגוע באווירה.
- מבקשים לשמר רמה גבוהה של תפוקה.
- מבקשים להבהיר לעובדים שאכן מעריכים את העבודה הקשה שלהם.
- מבקשים להעניק יחס אישי ומכבד ביום ההולדת.
- מבקשים להוכיח לעובד שאתם יותר ממקום עבודה, אלא גם סוג של משפחה. כך למשל אם העובד נשאר כמה ימים בבית עקב מחלה, היו בטוחים שמשלוח שוקולד ירגש וישאיר את הרושם הרצוי.
*כמו כן, סדנת שוקולד מהווה פתרון מושלם כאשר רוצים לבחון דינמיקה קבוצתית, לאחד בין העובדים של המחלקות השונות ולהעמיק קשרים בינאישיים. מוזמנים להכיר את סדנת השוקולד האיכותית מבית "דה קרינה"!
פעם אחת ולתמיד - מדוע מארז שוקולד?!
עתה כאשר הבנו מדוע שוקולד גורמה הוא חברו הטוב ביותר של מנהל משאבי אנוש, נעבור לחדד פעם אחת ולתמיד מדוע מארז שוקולד ולא משהו אחר.
אז מדוע שוקולד? כי אין מישהו שאינו אוהב שוקולד ומתרגש כמו ילד למראה של מארז שוקולד, כי לא מדובר במתנה שצריך למצוא לה מקום בארון, כי מדובר במתנה שכיף לחלוק בה (ותוך כדי להשוויץ בה), כי מדובר במתנה שמשדרת חיוביות, אופטימיות וקלילות - כי מדובר במתנה שבכל ביס מובילה לתחושת אושר נעימה.