מדוע שוקולד טוב לילדים

מדוע שוקולד טוב לילדים

גם טעים גם בריא - לאפשר לילדים ליהנות משוקולד ללא רגשות אשם

קשה למצוא ילד שלא ישמח לקבל שוקולד כמתנה, קשה למצוא ילד שלא יתפתה לקרוע עטיפה שמסתירה טעם שוקולדי, וקשה למצוא ילד שלא ימהר לחשוב על הביס הבא. 

עם זאת, אנחנו ההורים הרבה פעמים נקרעים בין הרצון לאפשר לילד ליהנות מאחד המטעמים היותר מיוחדים שקיימים, לבין הרצון לשמור על הבריאות. 

אז נכון שמינון וגבולות הם שם המשחק, אך גם איכות החומרים, ופה אנחנו מזמינים אותכם לגלות עובדה מרגיעה ואף משמחת: שוקולד איכותי אינו רק מאוד טעים, מפתיע ומרגש, אלא בין היתר גם בריא!

שוקולד איכותי - לא כמו שאר החטיפים

הגיע הזמן להפנים שלצד מגוון ממתקים שמכילים חומרים מלאכותיים (כאלו שמוטב להימנע מהם), כאשר מדובר בשוקולד, יש לא מעט סיבות בריאותיות שבהחלט תומכות בצריכה של אותו ממתק אגדי שלאורך ההיסטוריה מככב באינספור תרבויות.

נשמע מעניין? מוזמנים ללמוד כיצד שוקולד עשוי לתמוך בבריאות שלכם ושל הילדים!

מצב רוח מעולה

שוקולד בין היתר גורם לחוש טוב, ולא רק כי זוכים לאכול משהו אהוב. שנסביר? ובכן שוקולד מכיל 3 רכיבים שמשפיעים לטובה על מצב הרוח. מדובר בשלושת הרכיבים הבאים:
קפאין - שוקולד מריר וחלב מכיל כמויות מזעריות של קפאין (שוקולד לבן נטול מקפאין), ואין זה כלל רע. קפאין שנצרך בכמויות קטנות מוביל לחוש יותר אופטימיים וחדים, גם כשמדובר בילדים.
 
פחמימות ושומן - הצמד החביב הבא: פחמימות ושומן, עוזר למוח להפריש את הורמון הסרטונין, אותו הורמון שמייצר תחושת רוגע, ובין היתר תומך בשינה טובה. 
 
פנתילאמין - פנתילאמין שמצוי באופן טבעי בגוף האדם, גם בשוקולד קיים. הוא עוזר לנו לייצר תחושה שמזכירה התאהבות - תומך בתחושה טובה.

    גם פולי קקאו נוגדי חמצון!

    שוקולד מכיל נוגדי חמצון (בין היתר שומרים על מערכת החיסון ומונעים שלל מחלות), ממש כפי שיש בפלפל אדום, תותים, עגבנייה, בטטה ובעוד שלל פירות וירקות. בפולי הקקאו נמצאים נוגדי חמצון מסוג "פלבנואידים", אשר תורמים רבות לבריאותנו.

    אז נכון שאין המלצה להביא לילדים שוקולד במקום סלט, אך טוב לדעת שגם שוקולד בריא, במיוחד כשהכמות של מוצקי הקקאו משמעותית. רוצים לבחור עבור הילדים שוקולד בריא? ביחרו עבורם בשוקולד מריר שמכיל כמויות גבוהות של מוצקי קקאו! אצלנו בדה קרינה מחכים לכם מארזי שוקולד עשירים בשוקולד מריר, איכותי ובריא, בדיוק כפי שהורים מעדיפים וילדים אוהבים. 

    יש קרם הגנה ויש שוקולד

    בין היתר שוקולד שומר על העור מפני חשיפה לשמש. אז נכון שאין למהר לוותר על קרם הגנה, כובע וחולצה עם שרוולים כאשר הולכים לים ולבריכה, אך כן עושה טוב לדעת שאם מקפידים להעניק לילדים מדי פעם שוקולד שעשיר בפלבנואידים (נוגדי חמצון), מייצרים מנגנון הגנה טבעי נוסף מפני קרינת השמש. 

    מחנכים את הילדים לבחור בשוקולד איכותי

    לנו ההורים יש תפקיד מכריע בחינוך הילדים. זה בא לידי ביטוי בהרגלי למידה, בכיבוד השונה, בהגשת עזרה וכדומה. עם זאת, כאן אנחנו מבקשים להאיר נקודה נוספת. מעבר לעובדה שחשוב להגביל את כמות החטיפים, גם חשוב לחנך איזה שוקולד בריא לצרוך. 

    אז אם גם הילדים שלכם מבקשים ללכת אל סדנת שוקולד לילדים, ואם גם הילדים שלכם אוהבים שוקולדים מיוחדים, מתלהבים מפרלינים וכל פעם מחדש מתרגשים לקבל משלוח שוקולד, חשוב שתסבירו שיש שוקולדים יותר בריאים מאחרים. 

    שוקולד בריא בא ליד ביטוי באחוזי הקקאו ובכמות הפלבנואידים, אך לא רק. שוקולד בריא יותר הוא שוקולד שעשוי רק מרכיבים איכותיים והוא שוקולד שיש מאחוריו תהליך ייצור שמשמר ומכבד את אותם רכיבים טבעיים - ממש כפי שאנחנו בדה קרינה מקפידים!

    טוב לדעת!

    טיפ אחרון לדרך? הגיע הזמן להפריך טעות נפוצה - שוקולד אינו מחריף ובטח שאינו מעורר תופעה של אקנה. מכאן שאם הילדים שלכם סובלים מהתופעה, טוב לדעת שהם בהחלט יכולים ליהנות משוקולד איכותי טעים.

    שנסכם? אם מבקשים להעניק לילדים פינוק מתוק, אל תפרידו בין טעים, משמח ובריא.